Helgplaner

Trots att det är mörkt ute större delen av dygnet så går ändå veckorna så himla fort och det är redan helg. De senaste dagarna så har jag suttit inne och skrivit på min praktikrapport som går lite segare mot vad jag trodde, men nu är det inte mycket kvar och jag hade tänkt försöka skriva klart den imorgon. Idag har jag lite stalledigt då jag ska träffa ett par vänner ikväll. Anna är istället ute och hjälper Jenny att fixa inför hennes och Zigges första tävling som äger rum imorgon. Anna kommer även att följa med och hjälpa henne imorgon. De ska iväg till Falköping på en lokal tävling. Jag hade ju egentligen tänkt åka dit med Bopps också men det blev ju inte så eftersom han fick sin stengalla och sin hovböld.

Aja, vi kör väl lite humor en fredagkväll som denna också!

Annars är våra helgplaner rätt oklara. Det enda jag vet är att jag måste skriva klart min rapport, haha. Sedan ska ju förstås hästarna motioneras också. 

/ Emma

Hur marknadsföring inte funkar

Jag måste bara inspireras lite av en av mina favoritbloggare, Spiderchick, och säga en sak till er företagare:

Det är ingen idé att ni kommer med några skamförslag till oss. Ingen som driver en seriös blogg går med på att "få en produkt till ett riktigt bra pris" och sedan blogga om detta. De flesta hör nog hur dumt det låter: Man ska ju inte som bloggare behöva betala för att göra marknadsföring för företaget/produkten. Vi har fått några sådana här "erbjudanden" den senaste tiden, men vi bryr oss inte ens om att svara på de mailen. 

Det är ju helt klart superbra reklam för företag att marknadsföra sig på bloggar. Kanske speciellt hästbloggar eller andra bloggar som är väldigt nischade då läsarna har just det intresset som annonsörer/samarbetspartners marknadsför sig mot. Ett inlägg eller en annons gällande en hästrelaterad produkt på en hästblogg tror jag helt klart är bästa sättet för hästföretag att marknadsföra sig på idag då så många, i alla åldrar, läser bloggar. Jag vet bara själv hur många produkter som jag själv har hittat via blogglänkar.


Sådär, då har jag fått säga mitt och jag hoppas att vi slipper kasta fler av dessa "erbjudanden" i papperskorgen nu! Jag måste ju dock tillägga att vi har självklart fått endel bra erbjudanden också från företag som förstått värdet i marknadsföring på bloggar.

/ Emma